Mutlu olmaya çalış. Ne zaman mutlu olacaksın? Okulun bittiğinde mi? İşe girdiğinde mi? Mutluluğu bekleme ve erteleme.

8 Şubat 2011 Salı

“Var olmak tesadüf değilse, aşk tesadüf olabilir mi "



Herkese Merhaba umarım keyifli bir gün geçirmişsinizdir...

Dün gitme fırsatı bulduğum "Aşk Tesadüfleri Sever" filmi ile ilgili kendi izlenimlerimi paylaşmak isterim. Amacım filmi tanıtmak ya da senaryoyu anlatmak değil zaten öyle yazıları da pek sevmiyorum sinemaya gitmeden gitmiş kadar oluyorsun tadı kaçıyor...

"Aşk Tesadüfleri Sever" alt metinlerinde de üst metinlerinde de çok güzel mesajlar veren ama sadece salt bir aşk filmi değil . Görsellerin ve müziklerin zenginliği filmi kesinlikle tamamlamış , zamanlar ve olaylar arasında öyle güzel geçişler var ki kafanız allak bullak olmuyor ve her taş yerli yerine oturuyor sahneler ilerledikçe...

Özellikle bazı anlarda giren müzikler sahneleri öyle özel kılmış ki, orada bir diyalog olsa inanın bana o kadar etkileyici olmazdı.


Bazı sahneler aklımdan çıkmıyor ufak detaylar belki ama inanın çok şey anlatıyor.

Fotoğrafçı bir babanın oğlunun hayatını bir çerçeveye sığdırma çabasından tutun da fotoğrafı ona anlatmasına kadar

- Oğlum, fotoğraf çekmek sadece tuşa basmak değildir, onun ardındaki güzelliği görebilmektir!

Ne kadar da doğru bir söz değil mi , babası da uzun bir dönem fotoğrafla ilgilenmiş biri olarak fotoğraf çekmenin o duygusunu neyse ki hissedebiliyorum ...

Hatta filmde babasının doğum esnasında çektiği makinanın aynısıyla babam da benim doğduğumda ki kundaklık fotoğrafımı çekmiş:):) ve şu an o makinayı ben devraldım , benim için çok değerli, paha biçilemez....

Bir dedenin torun sevgisinden tutun da torunun dedesine içini dökmesine dedesinin de ona aşkı tarif etmesine kadar....


Aslında bir fotoğrafla başlıyor her şey , hayatımızda da öyle değil mi fotoğrafı çektiğimiz anın öncesi ve sonrası olarak yaşıyoruz hayatımızı ve önemli anlarda tekrardan ölümsüzleştiriyoruz hayatımızı ve belki de filmi geri sarıyor aynılarını tekrar yaşıyoruz ama ders almasını bilmişsek eğer yeni mekanlarda, yeni hayatları yaşıyoruz ve o poz artık orada ölümsüzleşiyor... Kimilerini unutmak istiyoruz yakıyoruz, yırtıyoruz ... kimilerini de en özel yerler de saklıyoruz , belki bir günlük arasında, belki bir yastık altında , baş ucunda belki de gizli bir kutunun en altında....



:)
Yine benim hayatımla ilgili bir tesadüf daha doğum esnasında boynuna kordon dolanmış biri olarak zaman zaman (filmi izlediğinizde daha iyi anlayacaksınız) ben de aynı duyguyu hissediyorum ...sık sık bunu düşünüyorum "Şuan burdaysam , yaşıyorsam bir amacı olmalı bir nedeni olmalı , bir şey bırakmalıyım ardımda "...

Fotoğrafçıyı canlandıran Mehmet Günsür'ün ofisi , merdivenleri çıkarken birkaç kere gözümüze çarpan noel babayı andıran fotoğraf , avuçlarında gizlediği bir şey varmış gibi duran pozu... ufak ama güzel detaylar...

İzlerken dikkat etmenizi öneririm , salt bir aşk filminden öte "hayatın tesadüfleri" dediğimiz o anların aslında tesadüf olmadığı , her birinin bir nedeni olduğunu çok güzel anlatan bunu aşkla, müzikle , fotoğrafla harmanlayan HARİKA bir film....

Hele en sevdiğim isimlerden, en sevdiğim parçaların öyle güzel yerlere kondurulması muhteşem olmuş....Daha bir çok detay var ama burada bahsedip filmin lezzetini kaçırmak istemem :) Filmden önce bu yazıyı okursanız bir de filmden sonra okuyun isterim ;)

Herkese İyi Seyirler....

Güzel tesadüfler hayatınızdan hiç eksik olmasın ....

Sevgiler

Aa! Unutmadan Benim gibi film müziği severlerdenseniz, o siyah ekran çıktığında son yazısını görene kadar bekleyenlerdenseniz;

Aşk Tesadüfleri Sever Soundtrack Albümü

  1. Aşk Tesadüfleri Sever - Müslüm Gürses
    Söz: Murathan Mungan Müzik: Gudmundsdottir, Sigurdsson Bjork
  2. Hoşçakal Müzik - Şebnem Ferah
    Söz & Müzik: Şebnem Ferah
  3. Eylül Akşamı - Mehmet Günsür
    Söz & Müzik: Bülent Ortaçgil
  4. Zaferlerim - Demir Demirkan
    Söz & Müzik: Demir Demirkan
  5. Yine Yazı Bekleriz (Akustik) - TNK
    Söz & Müzik: Caner Karamukluoğlu
  6. Nefes Bile Almadan - Redd
    Söz & Müzik: Redd
  7. Değirmenler - Teoman
    Söz & Müzik: Bülent Ortaçgil
  8. Ankara Rüzgarı - Ozan Ünlü
    Söz & Müzik: Gündoğdu Duran, Konsey Edisyon
  9. Kafes - Mert Çetinkaya
    Söz Müzik: Mert Çetinkaya
  10. Aşkı Bulacaksın - Tanju Okan
    Söz: Mehmet Teoman Müzik: Lana Sebastian, Paul Sebastian

“Var olmak tesadüf değilse, aşk tesadüf olabilir mi?”

Turbo Dreams'ten size gelsiiin ....

13 yorum:

  1. izlemeden okudum yorumu çok merak uyandırdı izledikten sonra bidaha okuycam harika bi paylaşım olmuş şekerim:)

    YanıtlaSil
  2. filmi izlemekten yeni geldim :) filmi ne kadar güzel anlatmışsın... anlatımların o kadar güzel ki okurken sahneler yeniden gözümün önünden geçti harika yazın için tebrikler :)))
    http://butunundunyasi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Şekerim çok teşekkür ederim mutlaka izlee öptüüüm

    Bütü'cüm çok teşekkür ederim :) Harikaydı değil mi bi ara kendimi salıp hüngür hüngür ağlayasım geldi.

    Sevgilerimlee

    YanıtlaSil
  4. Filmin sende bıraktığı etkiyi ne güzel de anlatmışsın.Fotoğrafçılık ve müzik sinema ile birleşir de o film sevilmez mi.En kısa zamanda görülecek bu film.Bu arada soundtrackdeki isimlere bakıyorum da boş isim yok neredeyse.Çok beğendim müziği...

    YanıtlaSil
  5. Baggiocan senden bu güzel yorumu okumak çok güzel :) teşekkür ederim... senin gibi bir üstadın yanında benim yazım az kalır isledikten sonra paylaşımını beklerim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. filmi şiddetle merak ediyorum fakat duygu durumlarım müsait değil.
    ağlamaktan gebermem olası.
    o sebepten izlemeyi bir süre ertelemeliyim.

    YanıtlaSil
  7. ben gidemedim henüz.
    bu post biraz daha meraklandırdı benı.
    ama zaten bu adam müthiş ki
    :))

    YanıtlaSil
  8. aylar önceden beklediğim henüz gidemediğim film aşk tesadüfleri sever,duvarıma eklediğinde heyecanlandım ve neler yadığını merak ettim, gerçekten de ben de sevmem filmin konusunu anlatan yazıları ama bu yazın gayet samimi olmuş kuşum,okuyunca hala ne bekliyorsun gitsene dedim kendime ayrıca film müziklerini de edinmek isterim bunu belirtmen güzel oldu ;)

    YanıtlaSil
  9. Film çok güzell..filmin güzelliğini çok iyi anlatmışsın..blogunu sewiyorum rapunzel saçlı kız:)

    YanıtlaSil
  10. D!mple Rock ; evet bence de doğru bir karar çünkü cidden ağlatıyor film hemde öyle böyle değil...

    Blushcım kesinlikle zaten o adam yok mu harikaaa :):) hele bir de" olamaz mı ? olabilir" demesi yok mu :)

    Cerencim almalıyız bu albümü ya :) Filme de git en kısa zamanda .)

    Moda Gezgini; canım teşekkür ederim yorumuna ben de senin blogunu severek takipteyim .)

    Hepinizi öptüüüm lol

    YanıtlaSil
  11. Ne de güzel özetlemişsin Fulibom. Çocukken sesini kasete kaydettiği sahne bana çocukluğumuzda sesimizi kasete kaydedip sonrasında tekrar tekrar dinleyerek gülme krizlerine girmemizi anımsattı :)

    öptüm seni sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Serap ablam iyi hatırlattın ya ne eğlenirdik :) bulayım ben o kasetli tekrar dinleyelim :) Papatya radyoya hoşgeldiniiizz..öptüüm seviyorum bizi .)

    YanıtlaSil
  13. muthiş bir anlatımve sınemada hüngürhüngür ağlama....sahneler arası geçişler ve müzıklerin dili...

    bu garip bir veda olacak
    cünkü aslinda hep icimdesin
    ne kadar uzaga gitsem de
    gittigim her yerde benimlesin

    Albüm alınmalı en kısa zamanda. seviyorum seni çok kardeşim :)

    Sevgiler
    Funda

    YanıtlaSil